Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Problem z teksturami 2K/4K

#1

Cześć,
Mam problem. W kilku autobusach, w których są tekstury w wysokiej rozdzielczości, one po prostu sie nie wyświetlają, element jest biały. Dzieje się to na przykład w nowym Conecto NGT (tekstura świateł), ZiU 682G i tym podobnych. Czasami pomaga zmniejszenie rozdzielczości tekstur w programie graficznym, czasami nie. Z tego co wiem, takie błędy powoduje ilość RAMu (w moim przypadku 4GB), mam 4GB Patch zainstalowany ale on nic nie pomaga. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?
Odpowiedz

#2

4GB patch nic Ci nie da przy 4GB dostępnego RAMu. Przynajmniej z gigabajt potrzebuje system operacyjny, aplikacje działające w tle, a trochę więcej nawet zintegrowana karta graficzna.
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
Odpowiedz

#3

Czyli nic się nie da zrobić? Przerobić tekstury albo coś?
Odpowiedz

#4

Zmień ich rozmiar z tych 4024 px (chyba) na 4096 px. Mi pomogłowo. Omsi w ogole nie lubi jakis dziwnych wielkości, bardziej gustuje w tych z potęga liczby 2:P
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.10.2020, 21:47 przez kacper_IK160P.)

To jest jedno. Drugie to fakt, że niektóre można po prostu przeskalować o połowę w dół (np. z 1024x2048 na 512x1024, zawsze skaluj proporcjonalnie, bo inaczej się rozjadą!!!), większość z nich wcale nie straci na jakości jakoś drastycznie, a za to zaczną Ci się wczytywać.;) To by było na tyle z darmowych metod.
Metodą wymagającą od Ciebie małego nakładu finansowego będzie dokupienie drugiej kostki RAM, koniecznie identycznej z posiadaną (nie musi być tej samej firmy, ale musi mieć te same parametry, tj. pojemność, szybkość magistrali, czasy dostępu itp.). Jak dokupowałem do siebie kostkę DDR3 4 GB to kosztowała mnie raptem 150 zł (plus wysyłka, ja odebrałem sobie osobiście).
"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!"
 Podziękowania za post: kala800(+1)
Odpowiedz

#6

Problem rozwiązany, trzeba było zmniejszyć tekstury
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości