Witam.
Właśnie zaczynam uczyć się robienia modyfikacji pojazdów.
Mam jednak problem z teksturami.
Chodzi o to że tekstury elementów które edytowałem lekko świecą nocą. W jasny dzień tego nie widać ale w nocy niestety tak.
Generalnie robię to tak że importuję model z .o3d do wavefront .obj. Potem to idzie do Blendera (import) i wtedy w Blenderze edytuję obiekt. Na końcu jest eksport do formatu .obj i z tego formatu konwert do .o3d.
Niestety taka metoda powoduje świecenie tekstur mimo tego że nie edytuję ich i nie edytuję parametrów związanych z materiałem i teksturami.
Wie ktoś jak można temu zaradzić? Jaki parametr Blendera jest odpowiedzialny za świecenie tekstur? Bo ja obstawiam że ten to świecenie to wina błędów w programie do konwersji. Chciałbym wiedzieć jak mogę to naprawić.
Jak widać na screenie niektóre rzeczy jak np. niektóre elementy deski, wskaźniki i przełącznik od retardera są nienaturalnie jasne w nocy. To elementy które edytowałem tak nienaturalnie świecą.
Żeby nie było niejasności ja nie tworzę żadnego nowego modelu, to jest Ikarus EAG który jest dobrze znany który oczywiście nie jest mój, ja tylko uczę się tuningować pojazdy w OMSI.