Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2016, 17:06 przez CoYoTeK.)

Wczorajszy pojedynczy post na SB pozostał bez echa, więc publikuję tutaj temacik licząc, że ktoś będzie wiedzieć w czym rzecz.

Otóż, mam stworzone rurki do Miga, zmapowane, edge split i takie tam. Eksportuję je domyślnym konwerterem do formatu *.x, odznaczając opcję Flip Z. Wszystko ładnie pięknie, ale efekt w OMSi jest tragiczny. Bowiem im dalej mesh jest ustawiony od 0 punktów współrzędnych, to rozjeżdża się on na różne kierunki

[Obrazek: bpQOGN5.png]

Taki efekt mam przy środkowym punkcie mesha.

Dla porównania, wyciągnąłem bezpośrednio plik z OMSi z tymi samymi rurkami no i ...

[Obrazek: MCoUaaB.png]

widać, że orurowanie jest kompletnie krzywe ( po lewej oryginalny obiekt przed eksportem ). Próbowałem ciąć całego mesha, dublować jego pojedyncze efekty, ale nic to nie pomaga. Nawet próba stworzenia od nowa całości i ponowne wyeksportowanie daje zerowy skutek. Podejrzewam, że Blender coś chrzani, no ale z drugiej strony wcześniej takiego czegoś nie miałem.

Liczę rzecz jasna na jakieś wsparcie ;)
[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
Odpowiedz

#2

Może po prostu omyłkowo zeskalowałeś cały model, przez co rurki uciekają, bo nie pasują do reszty
Odpowiedz

#3

Niestety żadnego skalowania tutaj nie było. Wątpię, czy sama konwersja do *.x pozwala zmienić jakieś parametry. Tutaj mesh zjeżdża do środka i się cofa, co jest widoczne gdy zostanie on wpisany w model.
[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
Odpowiedz

#4

Zaznaczyłeś opcję Flip Normal w blenderze podczas eksportu?
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2016, 18:13 przez CoYoTeK.)

Próbowałem i z Flipem i bez niego, efekt jest wciąż taki sam: początek mesha jest ok, im dalej tym on się deformuje.

//EDIT
Tymczasowo rozwiązano, pomogło wyeksportowanie do *.obj całego modelu, zaimportowanie w czystym Blenderze i dopiero wtedy export meshy do *.x.
[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości