Problemy z konwertowaniem na linii Blender<>Omsi |
Wczorajszy pojedynczy post na SB pozostał bez echa, więc publikuję tutaj temacik licząc, że ktoś będzie wiedzieć w czym rzecz.
Otóż, mam stworzone rurki do Miga, zmapowane, edge split i takie tam. Eksportuję je domyślnym konwerterem do formatu *.x, odznaczając opcję Flip Z. Wszystko ładnie pięknie, ale efekt w OMSi jest tragiczny. Bowiem im dalej mesh jest ustawiony od 0 punktów współrzędnych, to rozjeżdża się on na różne kierunki ![]() Taki efekt mam przy środkowym punkcie mesha. Dla porównania, wyciągnąłem bezpośrednio plik z OMSi z tymi samymi rurkami no i ... ![]() widać, że orurowanie jest kompletnie krzywe ( po lewej oryginalny obiekt przed eksportem ). Próbowałem ciąć całego mesha, dublować jego pojedyncze efekty, ale nic to nie pomaga. Nawet próba stworzenia od nowa całości i ponowne wyeksportowanie daje zerowy skutek. Podejrzewam, że Blender coś chrzani, no ale z drugiej strony wcześniej takiego czegoś nie miałem. Liczę rzecz jasna na jakieś wsparcie ![]() ![]() ![]()
Może po prostu omyłkowo zeskalowałeś cały model, przez co rurki uciekają, bo nie pasują do reszty
Niestety żadnego skalowania tutaj nie było. Wątpię, czy sama konwersja do *.x pozwala zmienić jakieś parametry. Tutaj mesh zjeżdża do środka i się cofa, co jest widoczne gdy zostanie on wpisany w model.
![]() ![]()
Próbowałem i z Flipem i bez niego, efekt jest wciąż taki sam: początek mesha jest ok, im dalej tym on się deformuje.
//EDIT Tymczasowo rozwiązano, pomogło wyeksportowanie do *.obj całego modelu, zaimportowanie w czystym Blenderze i dopiero wtedy export meshy do *.x. ![]() ![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |