Różnice pomiędzy I, a II generacją rodziny Solaris Urbino | |||
Witajcie!
Mógłby mi ktoś podać najważniejsze różnice pomiędzy Solarisem Urbino I a II generacji. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Te Solarisy wyglądają trochę podobnie, więc chciałbym poznać różnice. Pozdrawiam i kasuję kotlet! OmniCity
Coś chyba zmęczony jestem. I generacja istniała przez 2 lata, później zaczęto produkować drugą.
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem
![]()
@up2: Dzięki za odpowiedź.
I generacja oczywiście istnieje i nie są to Neoplany( może i logiczny domysł, ale zdecydowanie nietrafny). Z tego co wiem te I generacje można spotkać chyba na Śląsku. Czy były pomiędzy tymi generacjami jakieś różnice w wyglądzie wewnętrznym i zewnętrznym oraz w wyposażeniu? Pozdrawiam
To jest dokładnie to samo, tylko pierwsza generacja była produkowana jeszcze pod skrzydłami Neoplan Polska, a druga już jako Solaris Bus&Coach. Z tego powodu w pierwszej bardzo często można było spotkać np. kierownice z logo Neoplana. Wielkich różnic w wyposażeniu nie ma, ciut inny układ foteli między generacjami, ale to tak jak w trzeciej generacji pomiędzy nowymi normami emisji spalin. Tak, jak ktoś wyżej wspomniał, w II generacji zaczęto montować silniki DAF, chociaż początkowe egzemplarze mają jeszcze MANy - wynika to z tego, że MAN zrozumiał, że hoduje sobie konkurencję na własnej piersi i zrezygnował ze współpracy.
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA (01.03.2015, 01:38)Goppel napisał(a): To jest dokładnie to samo, tylko pierwsza generacja była produkowana jeszcze pod skrzydłami Neoplan Polska, a druga już jako Solaris Bus&Coach. Z tego powodu w pierwszej bardzo często można było spotkać np. kierownice z logo Neoplana. Wielkich różnic w wyposażeniu nie ma, ciut inny układ foteli między generacjami, ale to tak jak w trzeciej generacji pomiędzy nowymi normami emisji spalin. Tak, jak ktoś wyżej wspomniał, w II generacji zaczęto montować silniki DAF, chociaż początkowe egzemplarze mają jeszcze MANy - wynika to z tego, że MAN zrozumiał, że hoduje sobie konkurencję na własnej piersi i zrezygnował ze współpracy.Dziwi mnie to, dlaczego Solaris podjął współpracę z DAFem, a nie zaczął produkować własnych silników. Mógłbyś to sprostować?
5.2 Niezgodna z Regulaminem sygnatura(za ciężka) / Kadziu /
Solaris musiałby sprzedawać w SETKACH TYSIĘCY swoje busy (w tamtych latach nie przekraczali nawet 500 wyprodukowanych szt. rocznie). MAN sprzedaje autobusy i ciężarówki, MB produkuje chyba wszystko poza traktorami. To tak na zobrazowanie sytuacji związanej z silnikami.
![]() Wracając do różnic między I,a II generacją: -W I generacji wieża silnika była prosta i mała, a w II była już ukośną - różnice w układzie siedzeń (ale nawet pierwsze Solarisy miały bardzo podobny układ siedzń co Neoplany np. Warszawskie N4020td, a 8919-8921) Ogólnie to była kosmetyka związana z wprowadzeniem nowych silników do SU. ![]()
Podobają Ci się moje malowania? Podziękuj.
![]()
I chyba I generacja miała pulpit VDO nawet w "polskiej" wersji, a II generacja miała już pulpit Actia. Tak się mnie wydaje.
Procesor: -
RAM: - Karta Graficzna: - System Operacyjny: - https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
@up:
Nie, Actie zaczęli dopiero w III generacji montować. II miała VDO. | |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |