Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[usunięto] Jelcz Mastero

#21

Co z tego jak skorzysta z wypiekania tekstur skoro nie ma z czego wypiec cieni? Powstanie tekstura 1024x1024px pełna ziarna i nic poza tym.

A skoro "kanciatość modelu" nie ma znaczenia, dlaczego wielu twórców dodatków właśnie bardzo zwraca uwagę na takie szczegóły? To jest największa głupota jaką słyszałem.
[Obrazek: giphy.gif]
[Obrazek: btn_donate_LG.gif]

#22

Gdyby chociaż omsi potrafiło w normalny sposób obsłużyć mapy "normalnych" to by nikt problemu nie miał.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.

#23

Tekstura pełna ziarna? O czym ty piszesz? No chyba że nie umiesz ustawić światła.
Blenderem bawiłem się miesiąc i tak na szybko zrobiłem wypiekanie - trzeba tylko umieć ustawić i skonfigurować światło. Szkoda że modelu nie zatrzymałem ale został mi wypiek z budki z cegieł z kulą w środku - to jego część tekstury. Widzisz gdzieś tu ziarno? To była jednolicie jasna tekstura.
[Obrazek: teksurajp_qaawnqq.jpg]

Największą głupotą jest robienie siatki na całkiem płaskich powierzchniach, a takie cuda znajduję w każdym modelu. Jeżeli zrobisz skomplikowaną siatkę i nałożysz na to jednolitą paintową teksturę to szlag trafi tą twoją super siatkę.
Ciekawe co by miało lepszy efekt w twoim Maestro - czarna obramówka przednich lamp na teksturze czy 3D zagłębienie wokół lamp na tej samej zielonej teksturze. Pewne rzeczy trzeba umieć wyważyć, a nie walić wszędzie niewidoczne 3D.

#24

Przykładem takiego braku cieniowania jest na przykład paczka Mazów serii 200 gdzie cieniowania nie dojrzysz się nigdzie.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.

#25

To samo tyczy się wszelkich obiektów inżynieryjnych np mostów/wiaduktów gdzie od dołu na obiekcie jest równie jasno jak na bocznych krawędziach. O jasnych tunelach nie wspomnę.

#26

Skylinerowi chodziło zapewne o to, że trzeba nieć z czego bake'ować. Jeśli model będzie mało szczegółowy powstanie wspomniana bitmapa z samym ziarnem. Oczywiście można też stworzyć specjalnie bardziej szczegółowy model do wypiekania, jednak znowu OMSI aż tak upośledzone nie jest i bryła 3D powinna mieć pewien stopień szczegółowości.
 Podziękowania za post: skyliner(+1)

#27

Rozumiem. Pewne rzeczy da się imitować dobrą teksturą. Poniżej przykład klapy pod oknem kierowcy w Jelczu M11. Czy podchwyty oraz szczeliny w 3D wyglądają znacznie lepiej niż to samo co jest na teksturze?
[Obrazek: Screen-Sh_qaseqxx.jpg]

Ale felga,,, miodzio!

#28

Fototekstura w tym przypadku wygląda lepiej + dobrze maskuje niedostatek bryły (klapa w 3D kończy się za nisko). Sam zresztą teraz walczę z O405N2 z Drei Generationen i masa rzeczy zaczęła wyglądać lepiej jedynie dzięki lepszej teksturze, choć czasem jest to spora walka z mapowaniem.

#29

Niestety straciłem wszystkie dane, autobus nie zostanie ukończony. Zamykam wątek!

#30

Wątek został przeniesiony do Kosza z powodu naruszenia Regulaminu bądź zasad działu.
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!





Użytkownicy przeglądający ten wątek: