[usunięto] Jelcz Mastero | |||
Co z tego jak skorzysta z wypiekania tekstur skoro nie ma z czego wypiec cieni? Powstanie tekstura 1024x1024px pełna ziarna i nic poza tym.
A skoro "kanciatość modelu" nie ma znaczenia, dlaczego wielu twórców dodatków właśnie bardzo zwraca uwagę na takie szczegóły? To jest największa głupota jaką słyszałem.
Gdyby chociaż omsi potrafiło w normalny sposób obsłużyć mapy "normalnych" to by nikt problemu nie miał.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
Tekstura pełna ziarna? O czym ty piszesz? No chyba że nie umiesz ustawić światła.
Blenderem bawiłem się miesiąc i tak na szybko zrobiłem wypiekanie - trzeba tylko umieć ustawić i skonfigurować światło. Szkoda że modelu nie zatrzymałem ale został mi wypiek z budki z cegieł z kulą w środku - to jego część tekstury. Widzisz gdzieś tu ziarno? To była jednolicie jasna tekstura. ![]() Największą głupotą jest robienie siatki na całkiem płaskich powierzchniach, a takie cuda znajduję w każdym modelu. Jeżeli zrobisz skomplikowaną siatkę i nałożysz na to jednolitą paintową teksturę to szlag trafi tą twoją super siatkę. Ciekawe co by miało lepszy efekt w twoim Maestro - czarna obramówka przednich lamp na teksturze czy 3D zagłębienie wokół lamp na tej samej zielonej teksturze. Pewne rzeczy trzeba umieć wyważyć, a nie walić wszędzie niewidoczne 3D.
Przykładem takiego braku cieniowania jest na przykład paczka Mazów serii 200 gdzie cieniowania nie dojrzysz się nigdzie.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
To samo tyczy się wszelkich obiektów inżynieryjnych np mostów/wiaduktów gdzie od dołu na obiekcie jest równie jasno jak na bocznych krawędziach. O jasnych tunelach nie wspomnę.
Skylinerowi chodziło zapewne o to, że trzeba nieć z czego bake'ować. Jeśli model będzie mało szczegółowy powstanie wspomniana bitmapa z samym ziarnem. Oczywiście można też stworzyć specjalnie bardziej szczegółowy model do wypiekania, jednak znowu OMSI aż tak upośledzone nie jest i bryła 3D powinna mieć pewien stopień szczegółowości.
Fototekstura w tym przypadku wygląda lepiej + dobrze maskuje niedostatek bryły (klapa w 3D kończy się za nisko). Sam zresztą teraz walczę z O405N2 z Drei Generationen i masa rzeczy zaczęła wyglądać lepiej jedynie dzięki lepszej teksturze, choć czasem jest to spora walka z mapowaniem.
Niestety straciłem wszystkie dane, autobus nie zostanie ukończony. Zamykam wątek!
Wątek został przeniesiony do Kosza z powodu naruszenia Regulaminu bądź zasad działu.
![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA! | |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |