Strefa OMSI

Pełna wersja: Autobusy elektryczne w Warszawie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Autobusy Elektryczne w Warszawie.
Kilka dni temu ogłoszono zwycięzcę przetargu. Zwyciężyła firma BYD i to ona dostarczy do Warszawy 10 autobusów elektrycznych. Ekologiczne autobusy tej firmy będą woziły Warszawiaków i turystów Traktem Królewskim na reprezentacyjnej linii 222 jesienią tego roku.

Wygrali Chińczycy
Warszawa dołączy do grona miast takich jak Amsterdam, Londyn, Mediolan, Tel Aviv, Kuala Lumpur czy Hong Kong, w których nasze autobusy wożą pasażerów od kilku lat. Jesteśmy przekonani, że 18 milionów kilometrów doświadczenia pozwoli nam dostarczyć elektryczne autobusy, które nie tylko spełnią wszystkie wymagania Warszawiaków, ale staną się również chlubą i wizytówką nowoczesnej, proekologicznej stolicy

Firma Solaris nie pogodziła się wynikiem przetargu.
Firma Solaris wyraża oburzenie z powodu decyzji Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i wyboru oferty na autobusy elektryczne chińskiej produkcji. Polski producent uważa, iż jest to działanie na niekorzyść polskich podatników oraz polskiej gospodarki, a w szczególności na niekorzyść mieszkańców Warszawy.

Co o tym sądzicie, kto jest rzeczywiście lepszy? Chińczycy czy Solaris?
Cóż, oba pojazdy zostały przetestowane, wypadła lepiej firma BYD, cóż dodać według Warszawy wypada lepiej od Solarisa. Moim zdaniem bolechowska fabryka nie ma powodu o oburzenia, musi się z tym pogodzić i tyle. Nie potrafię stwierdzić, który z tych pojazdów jest lepszy, ponieważ nie miałem styczności z żadnym.
Może ,,Chińczyk" jest jakiś wibitnie piękny, ale wyprodukowano kilka tysięcy sztuk(Solaris zaledwie 11 szt), więc mają doświadczenie produkcyjne. Poza tym,, dlaczego coś co pochodzi z Chin od razu musi być beznadziejne?:|
Jak pieniądze do Włoch poszły na Pendolino to była wielka sprawa że rujnują polską gospodarkę, a teraz w takim przypadku bronimy zagraniczną firmę nie dając zarobić naszej polskiej. Coś jest tu nie halo.
Gorące pozdrowienia dla autora tematu za jego nazwę! No naprawdę... |(

Jak już się podaję cytaty z artykułów, pism itp. to wypadałoby dodać w jakiejś formie całość, nieprawdaż?

Tutaj jest oficjalne oświadczenie Solarisa: http://solarisbus.com/busmania/news/#2929
Tutaj oświadczenie BYDa: http://www.transport-publiczny.pl/wiadom...-2243.html
A tutaj artykuł na Transporcie Publicznym (bardziej jako ciekawostka): http://www.transport-publiczny.pl/wiadom...-2254.html

Jak dla mnie ta sytuacja to jakaś pomyłka. Solaris w moich oczach zachował się jak para dzieci z przedszkola. A jest to poważna firma, znana ze swoich produktów w Europie. Przegrali przetarg na zasadach, które dobrze znali i są wielce oburzeni. Osobiście dużo bardziej wolałbym 10 elektryków Solarisa, a nie BYDa, ale... nic się nie zrobi. Solaris poczuł się zbyt pewnie. Jako ciekawostkę powiem, że Solaris niedawno wygrał przetarg na 85 autobusów do Mediolanu.
Ja również sądzę, że Solaris jest jak zwykle niepoważny. Szczególnie, że są tak wielce przekonani o wyższości swoich produktów nad chińskimi. Jestem ciekaw, jak wygląda ich kontrola jakości, bo najnowsze SU12 w MPK Poznań lubiły sobie włączyć hamulec przystankowy przy 10km/h i wszyscy lecieli na łeb. O legendarnych wypadnięciach silników i pożarach już nie wspomnę. Z resztą nie tylko w Poznaniu te autobusy są łączone na gumę do żucia i dobre chęci - w Szczecinie również zdarzyło się wypadnięcie silnika.
EDIT: Poniżej galeria nowatorskich rozwiązań napędowych i grzewczych tego zacnego producenta:
[Obrazek: wloclawek-autobus-sie-zapalil.jpg]
[Obrazek: 1362673316_tcrgen_600.jpg]
[Obrazek: W1_AUTOBUS_A_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg]
[Obrazek: z6481038Q.jpg]
Ja lubię solarisa, ale tu zrobili manianę.
Np u mojego wujka w su12 przystankowy nie włączał się po otwarciu drzwi. Trzeba było samemu go włączać.
A jeżeli chodzi o przetarg to trudno. Ile razy evobus wygrywał w Bydgoszczy a Solaris nie, i jakoś nie płakali. Brak "hajsu" chyba.
Tylko w tym wypadku i tak lepiej wypada Solaris bo on chociaż dostarczył homologację odnośnie palności, czego firma BYD nie zrobiła. A no i warto dodać, że w BYD-zie bateri jest o "parę" kilo więcej, więc już widzę te pożarki BYD-ów.
Oj Panowie mało co sprawę znacie. Ten cały "chińczyk" wygrał bo chodzi o cenę za jeden autobus. Solaris wygrał w każdej kategorii prócz cena! I dlatego właśnie wybrano Chińczyka bo Warszawa woli inwestować w G*wna które co chwila będą stały na warsztacie.

Pozdrawiam Serek Danio.
@Goppel Było nie było, już nie mówmy, że Solaris robi autobusy niskiej jakości:) Jeżeli chodzi o sytuację z przystankowym opisanym przez Ciebie to już stawiam na serwis tych autobusów w Poznaniu. "Jak się dba - tak się ma". Denerwują mnie ludzie, którzy na okrągło pitolą, że ile to razy Solaris się palił... Do jasnej cholery, ile autobusów innych marek się razy paliło? Jakoś wszyscy usiedli na Solarisie. Przedostatnie zdjęcie z Twojego posta przedstawia #A328, czyli świetne Solarisy Urbinetto 10 z Mobilisu! Że to się zjarało to się nie dziwię:D

@Excellence To samo co wyżej. To, że przystankowy nie łapie po otwarciu drzwi to również według mnie kwestia serwisu przez przewoźnika.

Drake i Serek Danio dobrze mówią. Solaris w wielu kwestiach wypadł lepiej od BYD-a. Co do baterii to gdzieś wyczytałem, że dają krótszą żywotność o 30%, niż baterie Solarisa. Kryterium, za które było przyznawane najwięcej punktów była cena. BYD za 10 fabrycznie nowych elektryków chciał prawie 16 milionów a Solaris prawie 21 milionów.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie