Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 4.5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Kuszynek - wersja 2.0
Autor Wiadomość

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #1
Kuszynek - wersja 2.0
Dear All,

jakiś czas temu Skiv wrzucił na forum fikcyjną mapę o wdzięcznej nazwie Kuszynek zastrzegając, że nie będzie prowadził nad nią dalszych prac. Jako, że mapa była lekka i nie miałem nic do stracenia, pobrałem ją i stwierdziłem, że warto ją poprawić, rozbudować, dołożyć trochę typowo polskich obiektów, rozplanować nowe linie, a niewielkim nakładem pracy powstanie całkiem przyjemna mapa :-)

Okazało się jednak inaczej - zarysowałem koncepcję tras na mapie i uzyskałem 6 tras (4 dzienne i 2 nocne). W toku rozbudowywania mapa rozrosła się z 14 kafli terenu do 43 i prawdopodobnie będę musiał dołożyć jeszcze minimum dwa. Ponadto w przypływie ambicji postanowiłem stworzyć własne spline'y oparte na teksturach szczecińskich, paczce tekstur Italien83 oraz na własnych, które dopiero miałem pozyskać. Nowe spline'y oznaczały konieczność modyfikacji istniejących skrzyżowań i stworzenia nowych, opartych na cudownych kostkach sterujących ruchem. I tak dalej, i tak dalej... Na szczęście nie umiem modelować obiektów, bo wtedy pogrążyłbym się chyba na kilka lat ;)

Szczególną uwagę przykładam do ruchu AI, aby nie zaskakiwały nas dziwne zachowania innych samochodów. Doradźcie mi też proszę, na ile jest sens rozbudowywać mapę wokół ulic, którymi autobusy liniowo nie będą jeździć (czy ktoś zjeżdża z wyznaczonych tras i ogląda mapę? Mam niestety fioła na tym punkcie, a FPS-y lecą na łeb na szyję). Mapę tworzę na OMSI 2 pod OMSI 2. Nie wiem, czy zadziała na OMSI 1.

Mapę robię w wolnym czasie, którego po odjęciu czasu pracy i czasu na obowiązki rodzinne nie pozostaje wiele, dlatego też postępy są dość powolne. Postanowiłem wrzucić tu kilka screenów z tworzącej się mapy, aby:
1) usłyszeć od Was uwagi i ewentualne oczekiwania wobec mapy;
2) zmobilizować się do jej dokończenia.

Pozdrawiam, misiak

01. [Obrazek: 67542814600489918364_thumb.png] 02. [Obrazek: 73445268603271329174_thumb.png] 03. [Obrazek: 84284932740654131911_thumb.png]
04. [Obrazek: 06764973340445748327_thumb.png] 05. [Obrazek: 12822583678984148699_thumb.png] 06. [Obrazek: 11530954081818272268_thumb.png]
07. [Obrazek: 79383151871736591906_thumb.png] 08. [Obrazek: 29346764675437494742_thumb.png] 09. [Obrazek: 48954841861623207681_thumb.png]
10. [Obrazek: 68142117467421140528_thumb.png] 11. [Obrazek: 80877687888905252755_thumb.jpg] 12. [Obrazek: 78380487674931200566_thumb.jpg]

Thanks to HostMat.eu - Darmowy hosting obrazków i zdjęć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.11.2014 22:40 przez misiak.)
01.11.2014 20:46
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: MAZak

TO JEST USTAWA
Użytkownicy
Liczba postów: 334
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 36
Post: #2
RE: Kuszynek - wersja 2.0
Bbbbardzo ładnie wygląda. Nie grałem w starą wersję ale wierzę że będzie lepsza.


Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
02.11.2014 00:18
Szukaj postów Cytat

Ja chce tylko coś pobrać.
Użytkownicy
Liczba postów: 191
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 30
Post: #3
RE: Kuszynek - wersja 2.0
No super po prostu! Nie poddawaj się kończ mapę dalej:-) czuć polski klimat co najważniejsze. Zauważyłem też że stworzyłeś swoje repainty to też na plus i dodaje klimatu. Powodzenia i pozdrawiam.


Podsumowanie mojej działalności w OMSI:

Zwiększanie liczby pobrań w dodatkach/modach.
02.11.2014 10:25
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #4
RE: Kuszynek - wersja 2.0
Mapa zapowiada się genialnie. A jak sprawka z FPS? Myślę, że ten statyczny pociąg jest zbędny, i niepotrzebnie będzie pożerał klatki. Już lepiej wprowadzić normalny ruch kolejowy, np. wziąć ze Szczecina lokomotywy i wagony, ale najpierw się mpawa zapytaj.


02.11.2014 11:32
Szukaj postów Cytat

Wielka Polska
Zasłużeni
Liczba postów: 889
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 539
Post: #5
RE: Kuszynek - wersja 2.0
Brawo. Wygląda to bardzo apetycznie, widać, że nabyłeś umiejętności w edytorze. Podoba mi się to, co stworzyłeś do tego pory, choć mam wrażenie, że jest zbyt mało znaków drogowych umieszczonych na mapie. http://hostmat.eu/images/29346764675437494742.png Widać to chociażby po tym screenie, przed skrzyżowaniem nic (chyba, że wcześniej jest znak informujący o pasach ruchu), na słupach sygnalizacjnych również ani informacji o pierwszeństwie ani o przejściu dla pieszych. Rozbudowywać mapę na terenach, po których nie kursuje żadna linia nie ma kompletnie sensu. Uwierz mi, mówię to z doświadczenia. Chyba, że droga prowadziła by do zajezdni to wtedy ok. FPSy są jednak bardzo ważne i wpływają na ocenę każdego dodatku. Ogólnie rzecz biorąc życzę powodzenia, czekam na dalsze informacje i tak jak napisałem, wygląda to ciekawie i będę śledzić wątek:P


[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
02.11.2014 13:59
Szukaj postów Cytat

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #6
RE: Kuszynek - wersja 2.0
Dziękuję za pozytywne opinie i konstruktywne uwagi. Jeżeli chodzi o statyczny pociąg - słuszna uwaga. Usunąłem go i z rejonie dworca udało się odzyskać 1-2 FPS-y. Jeżeli chodzi o same FPS-y - na razie trudno to jednoznacznie określić (z jednej strony mam tekstury zbyt wysokiej jakości, tj. po 2,5 - 3 MB na plik, z drugiej strony brakuje jeszcze wielu obiektów na mapie). Wraz z dokładaniem kolejnych obiektów będę sukcesywnie zmniejszał tekstury aż do uzyskania akceptowalnego poziomu FPS (mam 3-letni laptop, więc będzie on dobrą maszyną do testów wydajnościowych). Jeżeli chodzi o niedostatki znaków - w rejonie stadionu miejskiego jest jeszcze wiele do zrobienia, ale dzięki za spostrzegawczość. Uzupełnię to w pierwszej kolejności.

Jak już będę znał ostateczny układ drogowy, wrzucę schemat linii to będzie łatwiej określać postępy prac :)

03.11.2014 09:30
Szukaj postów Cytat

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #7
Kuszynek - wersja 2.0 (nowe screeny 11.11.2014)
Witam Was ponownie,

minęło parę dni, Kuszynek nieco urósł, ogłoszone zostały wzory i ceny biletów, przez miasto zaczęły jeździć pociągi i ukształtował się wreszcie ostateczny układ drogowy. Dorzucam zatem kilka nowych screenów.

Liczę na Wasze opinie i komentarze:)

Pozdrawiam, misiak

Screeny:
01. [Obrazek: 29657419795581667819_thumb.jpg] 02. [Obrazek: 90478997164091631210_thumb.jpg] 03. [Obrazek: 50887553481627485260_thumb.jpg]
04. [Obrazek: 61467651696664669800_thumb.jpg] 05. [Obrazek: 33567353369317851779_thumb.jpg] 06. [Obrazek: 33338800755875318526_thumb.jpg]
07. [Obrazek: 35460221068720701966_thumb.jpg] 08. [Obrazek: 00639098572056673124_thumb.jpg] 09. [Obrazek: 25809498254760440914_thumb.jpg]

Thanks to HostMat.eu - Darmowy hosting obrazków i zdjęć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2014 11:56 przez misiak.)
11.11.2014 12:25
Szukaj postów Cytat

TO JEST USTAWA
Użytkownicy
Liczba postów: 334
Dołączył: 07-2014
Podziękowań: 36
Post: #8
RE: Kuszynek - wersja 2.0
Proponowałbym umieścić tutaj jako autobusy AI Jelcze 120m autorstwa Nicka. Są mało zasobożerne.


Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
11.11.2014 14:29
Szukaj postów Cytat

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #9
Kuszynek - wersja 2.0 (nowe screeny 18.11.2014)
DA,

poniżej wrzucam kilka świeżych screenów obrazujących postępy w tworzeniu mapy.

Jeżeli chodzi o autobusy AI, to z uwagi na spolaryzowane zdania użytkowników Jelcze 120m raczej nie znajdą się w podstawowych listach. Na chwilę obecną planuję wydanie dwóch AI-list: jedną z MAN-ami od M&R, a drugą z Jelczami M125M i Mercedesami Citaro. Oczywiście później będziemy rozważać kolejne.

01. [Obrazek: 87252330382354872180_thumb.png] 02. [Obrazek: 13281544454022530045_thumb.png]
03. [Obrazek: 84898446740976030881_thumb.png] 04. [Obrazek: 79689175525588883604_thumb.png]
05. [Obrazek: 39276983762909946300_thumb.png] 06. [Obrazek: 33063623857337608007_thumb.png]

Thanks to HostMat.eu - Darmowy hosting obrazków i zdjęć.

EDIT: Chociaż, patrząc na screeny z Jelczem 120m, jeżeli zostanie on wydany przed tą mapą, poważnie rozważę stworzenie AI-listy z jego udziałem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.11.2014 09:30 przez misiak.)
18.11.2014 22:23
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 158
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 15
Post: #10
RE: Kuszynek - wersja 2.0
Fajna ta mapa. Taka odskocznia od realnych. Jestem na tak! Ile będzie dokładnie km, zaplanowałeś coś już wstępnie? Pozdrawiam ;-)

18.11.2014 22:34
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: