LOTUS - informacje przedpremierowe i ogólne dyskusje | ||||||
Witam! To pytanie kieruję do moderów. Czy w Lotusie oczywiście w porównaniu z OMSI 2 łatwiej się robi pojazdy lub mapy? A i jak byś kiedyś tam robił stopiątke to masz tutaj bardzo dobre materiały: https://www.youtube.com/watch?v=3ym9m96tIGU. Pozdrawiam! Oczywiście sama stodwójka jest bardzo ładna.
To ja może lepiej odpowiem tutaj. W przypadku pojazdów struktura jest dość podobna (pomijając znacznie bardziej złożoną konstrukcję fizycznej bryły pojazdu), jednak narzędzia LOTUSa wychodzą naprzeciw największej bolączce OMSI: testowanie modelu praktycznie nie wymaga już uruchomienia gry. Podgląd w 3D znacznie ułatwia zarządzanie obiektami, jak i tworzenie animacji i właściwości materiałów, a znów widok debugowania skryptów pozwala w łatwy sposób testować funkcjonalność, z generowaniem wykresu wartości zmiennych włącznie.
![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Kolejny powód za którym przemawia kupno bądź co bądź drogiego modułu. Tak właśnie zajrzałem na kanał CaptnUnbrauchbara gdzie prezentuje ContentTool, i właśnie mnie zdziwiło że nie włączał Lotusa całego by testować to i owo. Bardzo imponujące.
![]()
[Screen 3D]
Całkiem przyjemne. ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
Pojawił się nowy patch oznaczony 1.EA.012
Zamieszczam tekst oryginalny oraz przetłumaczony w translatorze. [EN] - MapEditor: Ground polygons can be switched off (you have to recreate the tiles once after the patch in order to switch them off) - MapEditor: Neighbored tiles can be displayed in high-res, as well - MapEditor: Bugfix on refreshing the middle tile - MapEditor: Probably solved the bug concerning a shifted middle tile when using high-res Aerials - GT6N: Now with Dead Man's Switch (currently no warning sound) [PL] - MapEditor: można wyłączyć wielokąty terenu (w celu wyłączenia należy jednorazowo odświeżyć teren po patchu) - MapEditor: Sąsiadujące kafle mogą być wyświetlane również w wysokiej rozdzielczości - MapEditor: Bugfix przy odświeżaniu środkowego kafla terenu - MapEditor: Prawdopodobnie rozwiązany został błąd dotyczący przesuniętej środkowego kafla podczas korzystania ze zdjęć satelitarnych o wysokiej rozdzielczości - GT6N: Teraz z czuwakiem (obecnie brak dźwięku ostrzegawczego) Nie jest to perfekcyjne tłumaczenie, dlatego wkleiłem też tekst oryginalny. Pozdro Prawda jest okruchem lodu.
Wydany został kolejny patch oznaczony symbolem: 1.EA.013
[EN[ - Simulation: Bugfix: invisible polygons - Simulation: Bugfix: Rendering order of the terrain changed, mainly concerns catenaries and ties - MapEditor: Reference lines and subgrades can be colored - MapEditor: Bugfix: 9th traffic light direction didn't work - MapEditor: Bugfix: Change between 2D/3D was not possible during pan/tilt of the perspective - MapEditor: Enabled save without pack (light blue floppy symbol) to encourage fast saving "inbetween". But the map will not be updated in LOTUS this way. Attention: Ctrl+S is now for saving only. You need to press Ctrl+P in order to "save and pack" and hence make the update visible in LOTUS. - MapEditor: Information concerning current state of saving added, including warning color. In this first stage of the function please check if all changes lead to a "not saved" flag. - Language File: New Entries! [PL] - Symulacja: Bugfix: niewidoczne wielokąty - Symulacja: Bugfix: Zmieniono kolejność renderowania terenu, głównie dotyczy to sieci trakcyjnej i podkładów. - MapEditor: Linie pomocnicze i elementy trasowania terenu można pokolorować(?) - MapEditor: Bugfix: 9. kierunek sygnalizacji świetlnej nie działa - MapEditor: Bugfix: Zmiana pomiędzy 2D / 3D nie była możliwa podczas panoramowania / pochylania perspektywy - MapEditor: Możliwe zapisywanie mapy bez tworzenia nowego pakietu (jasnoniebieski symbol dyskietki), aby zachęcić do szybkiego zapisywania „w międzyczasie”. Ale mapa nie będzie aktualizowana w LOTUS w ten sposób. Uwaga: Ctrl + S jest teraz tylko do zapisywania. Musisz nacisnąć Ctrl + P, aby "zapisać i spakować", a tym samym uczynić aktualizację widoczną w grze. - MapEditor: Informacje dotyczące aktualnego stanu zapisywania, w tym kolor ostrzegawczy. Na tym pierwszym etapie funkcji sprawdź, czy wszystkie zmiany prowadzą do flagi "niezapisane". - Plik językowy: nowe wpisy! Tym razem lepsze tłumaczenie w moim odczuciu ale ja się nie znam. Prawda jest okruchem lodu.
Tymczasem berlinofilii twórców LOTUSa wyszła naprzeciw firma ViewApp, wydając w formie wczesnego dostępu mapę Monachium zawierającą kompletne linie 27 jak i 28 oraz wagon tramwajowy R2.2b (będący w oryginale daleko idącą modernizacją GT6N, oznaczonego jako R2.2). Z punktu widzenia gracza objawia się ona przede wszystkim drzwiami odskokowo-przesuwnymi, zmienionym wyposażeniem wnętrza oraz całkowicie nowym pulpitem motorniczego wraz z nieco innym wygrodzeniem kabiny. Oprócz tego model od pojazdu z "podstawki" różni się także nieporównywalnie bardziej realnymi dźwiękami oraz zgodną z oryginałem informacją pasażerską sterowaną z poziomu interfejsu kierowcy Copilot.
Znacznie więcej do życzenia pozostawia jednak mapa - o ile Stachus i reszta terenów "śródmiejskich" bez problemu dają się rozpoznać jako realne miejsca, to standardowa roślinność w połączeniu z cukierkowymi teksturami terenu nie sprawiają najlepszego wrażenia, podobnie jak miejscowe braki w małej infrastrukturze w bezpośrednim sąsiedztwie trasy. Wymieciona z roślinności pętla Scheidplatz i Luitpoldpark będący gigantyczną dziurą w ziemi również zachęcają do zaczekania na dalszy rozwój mapy i wstrzymania się z wydawaniem 29€, czyli aktualnej ceny dodatku w Early Accessie - sam tramwaj, nawet jak na pierwszy dobrze wykonany pojazd do LOTUSa, nie obroni się w takiej cenie. Gameplay autorstwa NordrheinTVPlay ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Prezentacja działania gry wieloosobowej
Uzupełniając. Autorzy napisali że multiplayer jest praktycznie skończony. Zostanie dodany w jednej z najbliższych poprawek.
| ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
krosyl8, 1 gości |