[OMSI 2] Augustów 1.0 by Wamp |
Mapa wygląda bardzo ładnie, natomiast jak dla mnie niegrywalna. Przy GTX 1060 6gb i 16GBB ramu mam 9 fps w porywach do 20. Na większych mapach osiągam nawet do 50, albo coś u mnie tu nie zagrało albo niestety jest dosyć "ciężka".
W którym miejscu masz takie spadki fps? Pokaz nam swoje ustawienia graficzne i autobus jakim jeździsz.
Dlatego też zachodzę w głowę co może być aż tak nie w porządku, tym bardziej, że jako mieszkańcowi Białegostoku zależy na przejażdżkach po odwiedzanym często Augustowie, a mapa po oględzinach bez przejazdów zdaje się być bardzo ciekawie zrobiona.
(02.01.2024, 18:02)Rusted napisał(a):(31.12.2023, 20:22)Wamp napisał(a): W którym miejscu masz takie spadki fps? Pokaz nam swoje ustawienia graficzne i autobus jakim jeździsz. Spróbuj wymienić autobus na jakiś inny. Na przykład na dedykowany do tej mapy: https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-Sola...tow--27708 Spróbuj także zmniejszyć swoje ustawienia graficzne na minimum (ograniczenie tekstur do 256px, widzialność na 500m i ładowanie tylko 1 kafla na raz). Daj znać czy cokolwiek Ci to zmieniło.
W końcu pojeździłem na tej mapce. Na linii: 1 i na linii 2B. Powiem tak: na początku chciałem wyrzucić kompa przez okno, a na końcu byłem zachwycony
![]() Plusy: - Przepiękne miasto i peryferie - szczególne w nocy - jakie piękne czerwone latarnie - Bardzo duża ilość pojazdów Ai - Długie i bardzo ciekawe linie - Pełna współpraca z BCS/Nawigacją Minusy: - Jak pisałem na początku chciałem wyrzucić kompa przez okno - otóż wybrałem dzienną linię 1 i solarisa (ale nie od Ivo dedykowanego tylko coś innego) i były ogromne spadki fps aż do paru, aż... gra mi wywaliła się do pulpitu co nie za często się zdarza ![]() - Na linii dziennej 1 ok 13 nie dało się wyjechać z zajezdni bo był korek i pojazdy Ai całkowicie utknęły - musiałem przez nie przejechać - Także na linii nocnej było trochę korków - fajnie, że jest tyle pojazdów ai ale chyba nie potrafią tu dobrze ogarnąć ruchu i się blokują - Linie są dosyć zagmatwane i nie zawsze helpery prowadzą idealnie - ja stosowałem i nawigację i helpery momentami - BSC raportuje mi brak pojazdu ai: Halycon_Ai_Pack-7\ai.Setra531DT.bus (blu sky nie widzi braku) - jeśli z Halycon Ai to płatne DLC - brak zapowiedzi (ale tak jest też w realu więc to raczej minusik w sensie gry) Podsumowując mapka zapada w pamięci i widać jak dużo pracy w nią włożył autor. Przepiękny rynek/centrum - chyba nic ładniejszego nie widziałem w OMSI w sensie rynku. Przepięknie wygląda w nocy. Dla mnie zdecydowanie topka polskich mapek. POLECAM
Adamie, a czy ustawiłeś ruch AI zgodnie z wytycznymi z readme? U mnie przy zgodnych z readme ruch jest zbliżony do realnego.
@Wamp masz rację - to może być ten powód. BCS mi ustawia takie rzeczy i mam jedno ustawienie do wszystkich mapek, których jest 65, ale dzięki temu jedną "miarą" mierzę wszystkie... Wydaje mi się, że problemem nie jest sam - gęsty ruch Ai tylko jego zachowanie, a dokładnie coś z kostkami świateł. Bo np. w Berlinie czy Londynie czasami i 20 min. stałem w korku, a ruch był jeszcze gęstszy, ale pojazdy "umiały" jeździć, a tu się blokowały. Np każdy chciał skręcić i w rezultacie żaden nie ruszał. Ale jechałem dotąd tylko raz na Augustowie więc zdecydowanie za mało, żeby bliżej się temu przyjrzeć. Na linii nocnej wszystko już było ok. A jeśli chodzi o spadki fps w wyniku dużej ilości Ai to znów - w Berlinie nie było z tym problemu. W Londynie już tak - więc jeśli mapka jest też tak wymagająca jak Londyn to w przyszłości sprawdzę ruch Ai wg wytycznych z readme (o których wiem, że są). Dzięki za stworzenie Augustowa
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |