Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Augustów 1.0 by Wamp

#31

Mapa wygląda bardzo ładnie, natomiast jak dla mnie niegrywalna. Przy GTX 1060 6gb i 16GBB ramu mam 9 fps w porywach do 20. Na większych mapach osiągam nawet do 50, albo coś u mnie tu nie zagrało albo niestety jest dosyć "ciężka".
Odpowiedz

#32

W którym miejscu masz takie spadki fps? Pokaz nam swoje ustawienia graficzne i autobus jakim jeździsz.
Odpowiedz

#33

(31.12.2023, 20:22)Wamp napisał(a): W którym miejscu masz takie spadki fps? Pokaz nam swoje ustawienia graficzne i autobus jakim jeździsz.

SU10 z Paczki Mega Pack.
Komputer to i5 6400 + GTX1060 6GB
Spadki od samego początku po respie na zajezdni, bez większego znaczenia, w którym miejscu stoję...
Odpowiedz

#34

Jest to dziwne ale ja mając i5-12400f oraz rtx 3060 gaming mam maks 20 fps ;c
Odpowiedz

#35

Dlatego też zachodzę w głowę co może być aż tak nie w porządku, tym bardziej, że jako mieszkańcowi Białegostoku zależy na przejażdżkach po odwiedzanym często Augustowie, a mapa po oględzinach bez przejazdów zdaje się być bardzo ciekawie zrobiona.
Odpowiedz

#36

(02.01.2024, 18:02)Rusted napisał(a):
(31.12.2023, 20:22)Wamp napisał(a): W którym miejscu masz takie spadki fps? Pokaz nam swoje ustawienia graficzne i autobus jakim jeździsz.

SU10 z Paczki Mega Pack.
Komputer to i5 6400 + GTX1060 6GB
Spadki od samego początku po respie na zajezdni, bez większego znaczenia, w którym miejscu stoję...

Spróbuj wymienić autobus na jakiś inny.
Na przykład na dedykowany do tej mapy:
https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-Sola...tow--27708

Spróbuj także zmniejszyć swoje ustawienia graficzne na minimum (ograniczenie tekstur do 256px, widzialność na 500m i ładowanie tylko 1 kafla na raz). Daj znać czy cokolwiek Ci to zmieniło.
Odpowiedz

#37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.11.2024, 14:42 przez adamets2.)

W końcu pojeździłem na tej mapce. Na linii: 1 i na linii 2B. Powiem tak: na początku chciałem wyrzucić kompa przez okno, a na końcu byłem zachwycony:)

Plusy:
- Przepiękne miasto i peryferie - szczególne w nocy - jakie piękne czerwone latarnie
- Bardzo duża ilość pojazdów Ai
- Długie i bardzo ciekawe linie
- Pełna współpraca z BCS/Nawigacją

Minusy:
- Jak pisałem na początku chciałem wyrzucić kompa przez okno - otóż wybrałem dzienną linię 1 i solarisa (ale nie od Ivo dedykowanego tylko coś innego) i były ogromne spadki fps aż do paru, aż... gra mi wywaliła się do pulpitu co nie za często się zdarza:) Zmieniłem na linię wieczorną 1B i wybrałem niemiecki autobus A530 (z Acheen) i optymalizacja była już znośna - nie ideał ale podobnie do wielu innych i bezproblemowo przejechałem cały kurs. Jednak mimo wszystko optymalizacja na mały minus. Ale jeśli wam będzie bardzo lagowało zmieńcie autobus. A być może ten solaris od ivo daje super optymalizację
- Na linii dziennej 1 ok 13 nie dało się wyjechać z zajezdni bo był korek i pojazdy Ai całkowicie utknęły - musiałem przez nie przejechać
- Także na linii nocnej było trochę korków - fajnie, że jest tyle pojazdów ai ale chyba nie potrafią tu dobrze ogarnąć ruchu i się blokują
- Linie są dosyć zagmatwane i nie zawsze helpery prowadzą idealnie - ja stosowałem i nawigację i helpery momentami
- BSC raportuje mi brak pojazdu ai: Halycon_Ai_Pack-7\ai.Setra531DT.bus (blu sky nie widzi braku) - jeśli z Halycon Ai to płatne DLC
- brak zapowiedzi (ale tak jest też w realu więc to raczej minusik w sensie gry)

Podsumowując mapka zapada w pamięci i widać jak dużo pracy w nią włożył autor. Przepiękny rynek/centrum - chyba nic ładniejszego nie widziałem w OMSI w sensie rynku.  Przepięknie wygląda w nocy. Dla mnie zdecydowanie topka polskich mapek. POLECAM
Odpowiedz

#38

Adamie, a czy ustawiłeś ruch AI zgodnie z wytycznymi z readme? U mnie przy zgodnych z readme ruch jest zbliżony do realnego.
Odpowiedz

#39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.11.2024, 10:50 przez adamets2.)

@Wamp masz rację - to może być ten powód. BCS mi ustawia takie rzeczy i mam jedno ustawienie do wszystkich mapek, których jest 65, ale dzięki temu jedną "miarą" mierzę wszystkie... Wydaje mi się, że problemem nie jest sam - gęsty ruch Ai tylko jego zachowanie, a dokładnie coś z kostkami świateł. Bo np. w Berlinie czy Londynie czasami i 20 min. stałem w korku, a ruch był jeszcze gęstszy, ale pojazdy "umiały" jeździć, a tu się blokowały. Np każdy chciał skręcić i w rezultacie żaden nie ruszał. Ale jechałem dotąd tylko raz na Augustowie więc zdecydowanie za mało, żeby bliżej się temu przyjrzeć.  Na linii nocnej wszystko już było ok. A jeśli chodzi o spadki fps w wyniku dużej ilości Ai to znów - w Berlinie nie było z tym problemu. W Londynie już tak - więc jeśli mapka jest też tak wymagająca jak Londyn to w przyszłości sprawdzę ruch Ai wg wytycznych z readme (o których wiem, że są). Dzięki za stworzenie Augustowa :tak:
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości