01.08.2018, 17:24
Ładny jest ten Isuzu. Podoba mi się pas ze światłami, fajnej dynamiki temu pojazdowi nadaję. Jeśli nie skopią malowania i zrobią zgodnie z liniami na pojeździe, a nie pod linijkę będę mega zadowolony.
(12.08.2018 20:23)sTaChUzDaChu123 napisał(a): [ -> ]Orientuje się ktoś na jakich liniach można spotkać Jelcze M121? Mam nadzieję, że pytanie w odpowiednim dziale, jeśli to nie przepraszam.Na wszystkich liniach obsługiwanych przez zajezdnię Nowe Sady autobusami 12-metrowymi, czyli 50 (z wariantami), 55, 56, 62, 63, 64 (z wariantami), 72, 72D, 75 (z wariantami), 77, 90 (z wariantami), 91 (z wariantami) i 93. Oczywiście nie jest to regułą, że na każdej linii spotkasz jakiegoś Jelcza, najprościej to sprawdzić w aplikacji myBus.
(12.08.2018 20:41)KamilTrucker napisał(a): [ -> ]Jeszcze w niedługiej perspektwie czeka nas drążenie tunelu pod miastem, co prawdopodobnie zatrzyma ruch na trasie ŁTRu, wtedy przyda się wiele autobusówTrochę inaczej, ŁTR ma być przejezdny co wynika z zapisów w przetargu, nieprzejezdna natomiast będzie Zielona.
Cytat:Za 10 miesięcy po Łodzi zacznie kursować 46 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów marki Solaris. Dzisiaj przedstawiciele konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz „PEKAO LEASING” podpisali z MPK – Łódź umowę na dziesięcioletni najem autobusów, wraz z ich serwisowaniem i finansowaniem.
Kontrakt opiewa na ponad 125 mln zł brutto. Termin dostawy autobusów to 03.06.2019. Zgodnie z podpisaną umową do Łodzi trafi 20 sztuk modelu przegubowego Urbino 18 (135 miejsc ogółem, w tym 38 siedzących) oraz 26 pojazdów o standardowej długości Urbino 12 (85 miejsc ogółem, w tym 26 siedzących).
- Solarisy już jeżdżą już po naszych drogach, mamy 146 takich pojazdów. Stawiamy na transport publiczny, stąd kolejna wymiana wyeksploatowanych pojazdów – podkreśla Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Obecnie Solarisy stanowią 37 proc. łódzkiego taboru autobusowego. Zamówienie na 46 pojazdów dotyczy najnowszej generacji Solarisów Urbino, która zadebiutuje w MPK-Łódź.
- Przede wszystkim autobusy czwartej generacji są lżejsze i wykonane z materiałów bardziej przyjaznych środowisku. W 80 proc. poddają się one recyklingowi – tłumaczy Zbigniew Palenica, wiceprezes Solarisa ds. sprzedaży. – Poza tym staramy się wprowadzać takie rozwiązania by przyspieszać serwisowanie. W związku z tym wszystkie elementy autobusów, potrzebne do codziennej eksploatacji, powinny być dostępne w Polsce. Dzięki temu w sytuacji, gdy autobus popsuje się w weekend, w poniedziałek będzie mógł już jeździć.
Autobusy Solarisa będę w 100 proc. niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację i automaty biletowe. Nowością będą zamontowane na dachu 20 autobusów panele fotowoltaiczne. Dzięki temu, wytwarzana ze słońca energia elektryczna, będzie redukować zapotrzebowanie na prąd, który standardowo wytwarzany jest w pojeździe z pracy silnika spalinowego. To rozwiązanie sprawi, że silniki Solarisów, spełniające restrykcyjną normę środowiskową Euro VI , będą emitować do atmosfery jeszcze mniej zanieczyszczeń.
- Silniki spełniające normę Euro VI są 80 proc. bardziej ekologiczne niż Euro V. Do tego łódzkie MPK stosuje dodatkowe rozwiązanie bilansujące energię, czyli fotowoltaikę. Panele fotowoltaiczne zamontowane na dachu autobusów mogą zasilać w prąd takie urządzenia, jak kasowniki czy biletomaty – wyjaśnia Zbigniew Palenica.
MPK – Łódź na razie zamierza przetestować to rozwiązanie, stąd nie wszystkie zamówione autobusy będą wyposażone w panele fotowoltaiczne.
Firma Solaris pierwsze dostawy autobusów miejskich do Łodzi zrealizowała w 2000 r.
- Obecnie sprzedajemy autobusy do 32 krajów siedmiuset klientom od Barcelony po Rygę. Łódź jest dla nas tak samo ważna Berlin czy Mediolan – zapewnia Palenica.
MPK – Łódź zdecydowało się po raz kolejny na formę wynajmu Solarisów. Ostatnią taką umowę podpisano w 2014 r.
- Dzięki dziesięcioletniej umowie najmu znamy koszty utrzymania pojazdu przez ten czas i wiemy, że dostawca zapewni jego prawidłowe działanie na oryginalnych częściach – wyjaśnia Zbigniew Papierski, prezes MPK – Łódź. - Po dziesięciu latach mamy opcję kupić te autobusy za tzw. wartość końcową. Nie musimy jednak z niej korzystać.
Nowe Solarisy zastąpią wysłużone autobusy marki
Volvo i Jelcz.