Strefa OMSI

Pełna wersja: Łodziaki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Ładny jest ten Isuzu. Podoba mi się pas ze światłami, fajnej dynamiki temu pojazdowi nadaję. Jeśli nie skopią malowania i zrobią zgodnie z liniami na pojeździe, a nie pod linijkę będę mega zadowolony.
Eeem po dostarczeniu nowych autobusów Zostaną usunięte Volva 7000, a większość Mercedesów O345G będzie służyła za rezerwówki.

A co do przyjazdu kartonów - na 80% nie zobaczymy ich na linii 58AB... chociaż IIIgen puścili tam bez obaw:D
Eeem po dostawie 12 nowych solówek na Limankę ma wylecieć 26 Volvo ?:D Jak dobrze pójdzie to polecą 111x, a z Nowych Sadów kilka Jelczy M121. O345G natomiast zapewne trafią na zatramwaje, gdzie wysoka podłoga aż tak nie przeszkadza.
W sensie 12 autobusów za 12 volvo, ale o M121 nic MPK nie wspominało.
Wymiana 1:1 w tej chwili to głupota, skoro w perspektywie mamy TdŁ i inne remonty. Nowe Sady dostaną również 12 solówek, co pozwoli wycofać kilka najgorszych Jelczy M121 (chociażby ulepa 2516). Jako autobusy do wymiany musimy też liczyć dwa Volvo 7000 i jednego Jelcza M121, które spłonęły od czasu ostatniej dostawy nowych autobusów w 2015. Tak więc nie spodziewałbym się jakiś masowych kasacji w tym roku poza paroma sztukami najgorszych trupów.
Orientuje się ktoś na jakich liniach można spotkać Jelcze M121? Mam nadzieję, że pytanie w odpowiednim dziale, jeśli to nie przepraszam.
Jeszcze w niedługiej perspektwie czeka nas drążenie tunelu pod miastem, co prawdopodobnie zatrzyma ruch na trasie ŁTRu, wtedy przyda się wiele autobusów:-)
(12.08.2018 20:23)sTaChUzDaChu123 napisał(a): [ -> ]Orientuje się ktoś na jakich liniach można spotkać Jelcze M121? Mam nadzieję, że pytanie w odpowiednim dziale, jeśli to nie przepraszam.
Na wszystkich liniach obsługiwanych przez zajezdnię Nowe Sady autobusami 12-metrowymi, czyli 50 (z wariantami), 55, 56, 62, 63, 64 (z wariantami), 72, 72D, 75 (z wariantami), 77, 90 (z wariantami), 91 (z wariantami) i 93. Oczywiście nie jest to regułą, że na każdej linii spotkasz jakiegoś Jelcza, najprościej to sprawdzić w aplikacji myBus.
(12.08.2018 20:41)KamilTrucker napisał(a): [ -> ]Jeszcze w niedługiej perspektwie czeka nas drążenie tunelu pod miastem, co prawdopodobnie zatrzyma ruch na trasie ŁTRu, wtedy przyda się wiele autobusów:-)
Trochę inaczej, ŁTR ma być przejezdny co wynika z zapisów w przetargu, nieprzejezdna natomiast będzie Zielona.
https://m.facebook.com/story.php?story_f...7792674763
I wszystko jasne:)
Cytat:Za 10 miesięcy po Łodzi zacznie kursować 46 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów marki Solaris. Dzisiaj przedstawiciele konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz „PEKAO LEASING” podpisali z MPK – Łódź umowę na dziesięcioletni najem autobusów, wraz z ich serwisowaniem i finansowaniem.

Kontrakt opiewa na ponad 125 mln zł brutto. Termin dostawy autobusów to 03.06.2019. Zgodnie z podpisaną umową do Łodzi trafi 20 sztuk modelu przegubowego Urbino 18 (135 miejsc ogółem, w tym 38 siedzących) oraz 26 pojazdów o standardowej długości Urbino 12 (85 miejsc ogółem, w tym 26 siedzących).
- Solarisy już jeżdżą już po naszych drogach, mamy 146 takich pojazdów. Stawiamy na transport publiczny, stąd kolejna wymiana wyeksploatowanych pojazdów – podkreśla Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Obecnie Solarisy stanowią 37 proc. łódzkiego taboru autobusowego. Zamówienie na 46 pojazdów dotyczy najnowszej generacji Solarisów Urbino, która zadebiutuje w MPK-Łódź.
- Przede wszystkim autobusy czwartej generacji są lżejsze i wykonane z materiałów bardziej przyjaznych środowisku. W 80 proc. poddają się one recyklingowi – tłumaczy Zbigniew Palenica, wiceprezes Solarisa ds. sprzedaży. – Poza tym staramy się wprowadzać takie rozwiązania by przyspieszać serwisowanie. W związku z tym wszystkie elementy autobusów, potrzebne do codziennej eksploatacji, powinny być dostępne w Polsce. Dzięki temu w sytuacji, gdy autobus popsuje się w weekend, w poniedziałek będzie mógł już jeździć.

Autobusy Solarisa będę w 100 proc. niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację i automaty biletowe. Nowością będą zamontowane na dachu 20 autobusów panele fotowoltaiczne. Dzięki temu, wytwarzana ze słońca energia elektryczna, będzie redukować zapotrzebowanie na prąd, który standardowo wytwarzany jest w pojeździe z pracy silnika spalinowego. To rozwiązanie sprawi, że silniki Solarisów, spełniające restrykcyjną normę środowiskową Euro VI , będą emitować do atmosfery jeszcze mniej zanieczyszczeń.

- Silniki spełniające normę Euro VI są 80 proc. bardziej ekologiczne niż Euro V. Do tego łódzkie MPK stosuje dodatkowe rozwiązanie bilansujące energię, czyli fotowoltaikę. Panele fotowoltaiczne zamontowane na dachu autobusów mogą zasilać w prąd takie urządzenia, jak kasowniki czy biletomaty – wyjaśnia Zbigniew Palenica.

MPK – Łódź na razie zamierza przetestować to rozwiązanie, stąd nie wszystkie zamówione autobusy będą wyposażone w panele fotowoltaiczne.

Firma Solaris pierwsze dostawy autobusów miejskich do Łodzi zrealizowała w 2000 r.
- Obecnie sprzedajemy autobusy do 32 krajów siedmiuset klientom od Barcelony po Rygę. Łódź jest dla nas tak samo ważna Berlin czy Mediolan – zapewnia Palenica.

MPK – Łódź zdecydowało się po raz kolejny na formę wynajmu Solarisów. Ostatnią taką umowę podpisano w 2014 r.
- Dzięki dziesięcioletniej umowie najmu znamy koszty utrzymania pojazdu przez ten czas i wiemy, że dostawca zapewni jego prawidłowe działanie na oryginalnych częściach – wyjaśnia Zbigniew Papierski, prezes MPK – Łódź. - Po dziesięciu latach mamy opcję kupić te autobusy za tzw. wartość końcową. Nie musimy jednak z niej korzystać.

Nowe Solarisy zastąpią wysłużone autobusy marki
Volvo i Jelcz.
Nie jest wprost napisane że wszystkie. Co zresztą jest niemożliwe, bo nie da się zastąpić 60 starych autobusów 26 nowymi.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Przekierowanie