Strefa OMSI

Pełna wersja: Projekt Lublin
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Tomasz_Mr, bardzo możliwe, że masz po prostu źle dobrane ustawienia graficzne OMSI, np. za dużą maksymalną odległość wczytywania obiektów. Już widziałem jak ustawienie bardzo dużej tej wartości (około 1000 i więcej) powoduje właśnie takie wywalanie mapy, bez względu na posiadany sprzęt.
Zastanawia mnie, dlaczego wszyscy zawsze piszą, jakie mają podzespoły, a nikt nie pisze w jakiej rozdzielczości gra. Czy to takie oczywiste, że każdy ma monitor 1080p? Dla mnie np. nie, bo poprzednio grałem na trzech monitorach ustawionych obok siebie, a obecnie na jednym dużym 4k w rozdzielczości 3840x2160. W OMSI nie da się zmieniać rozdzielczości, więc gra wyświetla się w natywnej rozdzielczości pulpitu. Jestem pewien, że na dwóch identycznych sprzętach gra będzie działać inaczej, gdy podniesiemy albo obniżymy rozdzielczość na jednym z nich. A inna sprawa, że tak jak pisali niektórzy wcześniej, gra najbardziej obciąża procesor i dysk. Więcej zyskamy na szybszym jednym wątku procesora, niż na wielu wątkach wolniejszych. Gra nie radzi sobie z wielordzeniowymi procesorami, jak należy. Mam Xeona i większość rdzeni podczas gry w OMSI śpi. Tak samo nie wystarczy mieć SSD, trzeba jeszcze mieć płytę główną, która wykorzysta maksymalną prędkość komunikacji, jaką daje SSD. Nowy dysk SSD podpięty do płyty z wolną magistralą niewiele pomoże. To jest bardzo złożony problem i jak podajecie wyłącznie jakie macie CPU i GPU oraz RAM, to się za dużo nie da wywnioskować.
(22.12.2020 07:32)rob85 napisał(a): [ -> ]Tomasz_Mr, bardzo możliwe, że masz po prostu źle dobrane ustawienia graficzne OMSI, np. za dużą maksymalną odległość wczytywania obiektów. Już widziałem jak ustawienie bardzo dużej tej wartości (około 1000 i więcej) powoduje właśnie takie wywalanie mapy, bez względu na posiadany sprzęt.
Dzieki za radę, popatrzę i pozmieniam, jak trzeba, bo w sumie fakt, kiedyś grałem na słabym komputerze, na którym Projekt Lublin nawet by nie poszedł, a na nowym przyszalałem z ustawieniami. Gram na Full HD, jakby co.
EDIT: przejechałem się przed chwilą i pomogło zmniejszenie maksymalnego zakresu widoczności do ok. 400. Jeszcze raz dzięki.
Mapa po prostu rewelacyjna, ale niestety, tylko 90 %. Naprawdę, super odwzorowany Lublin, wszystko się zgadza i ogromny szacun dla autora bo tyle dedykowanych obiektów musiało dać bardzo wiele pracy. Optymalizacja też bardzo ładna, miejscami tam coś przytnie ale bardzo lekko. Kolejna uwaga to sieć trakcyjna, bowiem na mapach takich jak czeskie Uście nad Łabą czy rosyjska Kostroma sieć zrobiona jest o wiele lepiej. Ostatnie czego mógłbym się doczepić to nie działające szelki w dołączonym Solarisie, ale to może wynikać z mojej głupoty.
Czy mapa byla robiona na podkladach satelitarnych?
Jeśli taj to poproszę o link na mape z podładami ?
Mapa nie była robiona na podkładach i z tego powodu nie jest kontynuowana. Miało być więcej tras ale są zbyt duże przekoszenia.
Bardzo dobre podkłady masz w programie Turbomapinator

https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-Turb...MSI--27263
Witam. Czy ktoś mógłby powiedzieć, czy na konfiguracji typu 16gb ram, GTX 1650, Ryzen R5-5600h, dysk SSD, da radę komfortowo pograć na tej mapie ? Czy ktoś posiada podobną konfigurację i mógłby się podzielić swoim doświadczeniem ? Niestety, nie jestem na chwilę obecną w stanie pobrać mapy gdyż...skończył mi się podstawowy pakiet internetu, ale uznałem, że może byłoby warto zainteresować się tym projektem gdy już wróci mi normalny że tak powiem internet. Pozdrawiam.
Grałem na 2 rdzeniowym 4 wątkowych 3GHz procesorze i karcie GF 940MX. Były spadki do 15FPS gdzieniegdzie ale grałem na dość wysokich ustawieniach. Na Ryzen R5-5600h będziesz miał spadki do 18 FPS na wyższych detalach więc będzie znośnie.
Mogę powiedzieć, że jeździłem parę razy dwoma liniami i przyznam, mapa ma dużo detali, ale też czasami zżera FPS. Polecam mapę!
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Przekierowanie