Strefa OMSI

Pełna wersja: Łodziaki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Zakładam ten wątek, bo w sumie brakuje miejsca na rozmowy o łódzkiej komunikacji.

W mieście od czwartku huczy po ogłoszeniu "nowego planu transportowego" - czyli oparciu komunikacji miejskiej na tramwajach (chyba najbardziej awaryjnych w Polsce), likwidacji i skróceniu wielu linii autobusowych, zmian w oznaczeniu wariantów i wiele innych zmian. Plan ten jest dostępny do przejrzenia na stronie ZDiT.
Wprowadzenie nowej siatki planowane jest na 2 kwietnia br.

Jako mieszkaniec przedmieść mogę powiedzieć, że wprowadzenie tych zmian bardzo utrudni mi podróżowanie. Obie linie, które dojeżdżają do tej mojej wiochy zostaną drastycznie skrócone i w zasadzie będą jechać donikąd. Mogę już zapomnieć o jeździe do szkoły z jedną przesiadką. Ponadto już się cieszę na samą myśl o paraliżu komunikacyjnym w pierwszych tygodniach funkcjonowania nowej siatki.
Z punktu widzenia mieszkańca Widzewa i często jeżdżącego do Andrzejowa zmiany są lekko mówiąc tragiczne. No to tak:
1. Nie wiem kto wymyślił nową trasę linii 82/82A lub 82A/82B (ze stacji Łódź Andrzejów/Ludwików do dworca Łódź Widzew, śmieszne). Moim zdaniem powinna ona jechać tak jak teraz albo jak już to Puszkina i Rokicińska do pętli Widzew Stadion która ma miejsce do zawracania autobusów. Wtedy będzie można się przesiąść i do tramwajów linii 3 i 8 na Puszkina i 8, 9 i 10 na trasie WZ. Też takt 12 minut na tej linii wariantowej jest moim zdaniem na wyrost (chyba że jest to takt w godzinach szczytu to ok, jeżeli nie to autobusy będą woziły powietrze między szczytem)
2. Nie po to wybudowano PAT na ulicy Rokicińskiej przy Gogola żeby teraz żaden autobus(lub 82 po tej nieszczęsnej trasie) się tam nie zatrzymywał. Niech 69 nadal tam przejeżdża (może i jest trasa naokoło ale obejmuje większą część osiedla).
3. Linie wariantowe 90 i 91 skrócone do Janowa może i mają sens, ale trasa WZ jest bardzo awaryjna, często są tam niestety awarie i zatrzymania. Wtedy niestety zostaje tylko 96 które jedzie naokoło.
4. 64 pod US Łódź Widzew to jest może jakiś pomysł ale nie kosztem osiedla Janów/Olechów. Moim zdaniem jeżeli jest taka możliwość to niech podjeżdża tam co drugi/trzeci kurs linii 69, a linia 64 niech jeździ nadal na Janów ale przez Widzewską i Lodową przy założeniu 82 przez Puszkina i Rokicińską do Widzew Stadion.
5. Nie wiem czy wyprofilowanie pętli Czajkowskiego pozwala na wjazd od strony Zachodniej czy nie (linia 80)
6. Taki luźny pomysł mi przyszedł do głowy- na pętle Rataja zamiast zostawiać to 90B jeżdżące kilka razy na dzień można by skierować co trzeci kurs linii 82A. Na Rataja pojawił się kiedyś autobus przegubowy z rezerwy i problemu nie było podobno.
Ps. Przy tych pomysłach pozostaje dziura komunikacyjna na ulicach Służbowa (chyba że lina 69) i Augustów (tutaj to niewiem co można by było puścić zamiast 82 które jechałoby po lepszej moim zdaniem trasie). Tutaj można wymienić propozycje.
Ps 2. Takie pytanie jeszcze niedotyczące Widzewa, jak dojechać w nowej siatce połączeń bezpośrednio do Ptak Outlet i CH Ptak od strony Dworca Łódź Chojny i CZMP? Teraz linia 70/A/B.
Odp. 56 z Karpackiej pojedzie przez Chojny do Ptaka.
Częstotliwość kursowania to: "Częstotliwość w godzinach szczytu. Dla linii wariantowych podana jest częstotliwość na wspólnym odcinku."
Schematy rewolucyjnych połączeń są dostępne na stronie MPK Łódź. Jest tam również argumentacja wszystkich zmian.
A ze strony Rudy zmiany zapowiadają się na lekki plus.
1. Skrócenie trasy 50 do pl. Niepodległości (brak dojazdu do dworca Kaliska, Politechniki i Sukcesji) usunie spóźnienia, które wieczorem były najczęściej takie, że 50 pokrywał się z 50A i zamiast częstotliwości 15' była 30' (a po rewolucji będzie 12'), a 50 na odcinku z dworca do placu poza godzinami szczytu były prawie puste. (+)
2. Przecięcie 68 na 68 i 95B (do Bartoszewskiego identycznie, ale dalej bez CZMP), na przystanku, na którym prawie wszyscy pasażerowie się zmieniają, więc nie szkodzi. Trochę obawiam się puszczenia 68 przez osiedle Smulsko, bo słyszałem, że w kluczowych godzinach się korkuje. (0/-)
3. Nowe połączenie 94: Konstantynów - Retkinia będzie najszybszym sposobem na dostanie się tam z mojej okolicy. (+)
4. Pozorna zmiana tylko numeru 15A -> 17, bo w opisie okazuje się, że w weekendy nie będzie kursować. (-)
5. Zmiana wyłącznie numeru 11 -> 11B. (0)
6? Na mapce N4 miałaby jechać Rudzką, ale to chyba tylko błąd, bo opis nie uwzględnia tej zmiany.
7. Zastanawiam się, czy na Kusocińskiego jest miejsce na krańcówkę dla 4 linii.
Po zsumowaniu wad i zalet: +0,5.
Póki co jest już praktycznie pewne, że nowy plan wejdzie w życie 2 kwietnia bez żadnych poprawek. Ewentualne poprawki mają zostać naniesione dopiero w październiku...

Natomiast ostatnio coś zaczęło się ruszać w kwestii taboru tramwajowego:
- w przetargu na 12 tramwajów oferty złożyli: Pesa i Solaris ze Stadlerem. Ale raczej jest już przesądzone kto wygra (chociaż w sumie ostatnie Swingi są całkiem niezłe)
- wszystkie pozostałe M8C mają zostać wyremontowane do M8CN, w sumie będzie ich 14.
- program modernizacji Konstali 805Na do Woltana ma zostać zakończony po wyremontowaniu ostatnich 4 składów.
- MPK jest podobno w stałym kontakcie z Bogestrą Bochum, która chce pozbyć się o ile się nie mylę 42 Duewagów NF6D.... zakup tych tramwajów pozwoliłby wycofać najgorsze 805Na.
- aktualnie trwa przywracanie do ruchu dwóch uziemionych Cityrunnerów, a pozostałe egzemplarze mają niedługo zacząć przechodzić remonty. Cityrunnerom w tym roku stuknie 15 lat na łódzkich torach.

Oprócz tramwajów jest już planowany przetarg na wynajem 17 9-metrowych autobusów w zamian za Jelcze Vero. Niestety nic nie słychać o przetargu na 12-metrowce w zamian za ledwo jeżdżące Volvo 7000. Aktualnie, ponieważ kursują 3 zatramwaje, prawie cały tabor autobusowy jest w użyciu, a od ostatniego przetargu na autobusy niedługo minie 2 lata. Najstarsze 14-16 letnie Volvo może pociągną jeszcze do końca roku, ale później może być krucho.
(26.01.2017 23:42)Kuba L. napisał(a): [ -> ]- MPK jest podobno w stałym kontakcie z Bogestrą Bochum, która chce pozbyć się o ile się nie mylę 42 Duewagów NF6D.... zakup tych tramwajów pozwoliłby wycofać najgorsze 805Na.

Żeby tylko nie przedobrzyli, NF6D to te wagony, które miały problemy ze swoim zabawnym podwoziem, które sprawiły, że przez pewien czas miały ograniczoną prędkość do 30km/h, a teraz po naprawie kół - do 50km/h. Nie wiem, czy tak połatane wagony dadzą radę na łódzkich torowiskach.
Podobno producent ma wymienić wózki we wszystkich wagonach. Gdzieś jeszcze (chyba na forum SCC) rzuciła mi się w oczy wizja przeszczepiania wózków z osiemsetpiątek, ale to raczej niemożliwe. Zresztą - nawet jakby udało się kupić te wagony, to raczej byłyby one wypuszczane na mniej obciążone linie (1, 4, 6, 7, nowa 16 po remontach torowisk) ze względu na tylko trzy pary drzwi - na 10 albo 11 wymiana pasażerska byłaby tragiczna...
Mnie tylko rajcuje wymiana taboru, kupno elektryków i kupno/wynajem nowych autobusów. A tak to jeżdżę autem i mi już siatka połączeń dynda.
Cóż, nie wszyscy mogą mieć samochody - ja jestem zdany na KM pewnie co najmniej do końca liceum...

Natomiast dziś MPK założyło na próbę na jednym z przystanków nowe znaki i oznaczenia linii. Uważam, że pięknie będzie się to prezentować na starych, blaszanych wiatach :E
[Obrazek: 71729558941696854387.jpg]
[Obrazek: 79233801165510679754.jpg]
Oczywiście jest to testowa tablica, bo 77 na Św. Teresy nie ma i nie będzie:P

Zdjęcia z Facebooka MPK-Łódź
PESA wygrała przetarg na 12 tramwajów, co było raczej do przewidzenia. Pewnie wystawią 122NaL z większą ilością siedzeń. Odnośnie tramwajów używanych, MPK napisało na Facebooku że nie ma póki co w planach zakupów tego typu, czyli raczej można zapomnieć o NF6D. Wiadomo, lepiej wypudrować więcej trupów 805Na po 2 mln za skład, mające aż 0% niskiej podłogi. Ehhh...
Może dlatego że taniej jest wyremontować 10 805ek za ułamek milionów niż kupic 1 pese
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Przekierowanie